Kuidas Taani värvitootja kuu ajaga kümneid uusi kliente leidis ja käivet kasvatas?

1783. aastal tegevust alustanud Taani premium-klassi värvitootja Flügger avas selle aasta aprillis ühe oma pea 600-st esinduspoest Eestis ning alates septembrist aitab ettevõttele tuult tiibadesse puhuda ka Klienditugi OÜ. Käesolevas artiklis räägimegi, milliste takistuste otsa Flügger põrkus, milliseid lahendusi otsustati kasutada ning kuidas jõuti tänaseks olukorda, kus siinsel meeskonnal on käed-jalad tööd täis.

Uuele turule sisenedes oli ettevõttele väga kiireks väljakutseks ehitada üles oma kliendibaas ning leida kiireim tee õige kliendini, kes hindab kvaliteeti ning süsteemseid lahendusi viimistlusvaldkonnas.

„Õigete otsekontaktide leidmine on keeruline. Nagu ilmselt ka paljud teised lõime ka meie lahti Interneti; ja edasi teavad juba kõik ise, mis juhtuma hakkab – põrkud nn tühjade kontaktide otsa, raiskad asjatult palju aega, ei suuda internetiotsinguga tuvastada kõiki oma potentsiaalseid kliente ning kokku võttes erilist progressi planeeritud aja jooksul saavutada ei õnnestu. See oligi ajendiks hakata otsima muid lahendusi,“ kommenteerib tegevuse algust ettevõtte juht A. Kuusik.

Nii saigi meie müügispetsialist Rene Sildvee, kes aitab Eestis firmadel kliendibaase üles ehitada, koostöösuhteid luua ja müügitegevusi kasumlikumalt planeerida, Flüggeri juhilt sügisel telefonikõne, mille jooksul arutati võimalusi, mida saaks olukorra parandamiseks teha. Loetud päevadega töötati välja kiire lahendus turule sisenemiseks ja sellega seotud tegevuskava, mis oli järgmine:

  • Läbi Kliendiinfo teenuse analüüsiti, milline on Flüggeri jaoks kõige kasumlikum ja õigem sihtgrupp, kellele turundustegevused suunata.
  • Koostati Kliendibaas ettevõtetest ja valiti neis välja otsustajad, kellega suhelda.
  • Alustati valitud segmendi kaardistamisega läbi Kliendiotsingu protsessi, mis andis väga olulist infot klientide huvidest ja vajadustest. See info võimaldas kliente klassifitseerida nende ostupotentsiaali järgi.
  • välja sõelutud firmadele edastati neid huvitavat infot Flüggerist ning kõrge ostupotentsiaaliga klientidega lepiti kokku müügikohtumised kas kliendi objektidel või Flüggeri värskelt avatud esinduspoes, kus neid ootas ees toodete tutvustus ja füüsiline katsetamine selleks spetsiaalselt püstitatud testseintel
  • Kuna Flüggeril puudub esindus ka Soomes, aga turg on väga atraktiivne nende tootevaliku jaoks ka seal, käivitati samasugune tegevuskava ka Soomes läbi B2B.Expert teenuse

„Kui päris aus olla, siis sellisest lahendusest polnud meil varasemalt mitte mingit ettekujutust ega teadmist, sest meie valdkond on värvid ja sellega seonduvad teadmised. Iga töö jaoks on olemas spetsialiseerunud ettevõtted, kes teevad nende kompetentsi kuuluvaid asju oluliselt efektiivsemalt ning kiiremini kui meie oleks seda suutnud. Kuna meie jaoks oli määravaks faktoriks ka aeg, siis otsustasime plaaniga edasi liikuda,“ kommenteerib Kuusik.

Planeerimise ja ettevalmistustega alustati septembris ning juba oktoobri lõpuks oldi Eestis ja Soomes ühtekokku suheldud 100 viimistlusettevõttega, kellest ligikaudu pooled osutusid Flüggeri jaoks väga perspektiivikateks klientideks. Neile sai juba novembri esimesteks nädalateks väljastada pakkumisi kümnete tuhandete eurode väärtuses, millest suur osa on tänaseks ka tehinguteks vormistatud.

A.Kuusik (Flügger), Mart (Flügger) ja Rene Sildvee (Klienditugi)

„Kuna tegu oli algselt meie jaoks uue lähenemisviisiga, siis ei osanud ootusi väga ülesse kütta. Pigem olime äraootavad, sest meie kaubamärk oli ja on ka täna veel sellel turul uus. Esimene etapp läks aga üle ootuste hästi ning meie kliendibaas suurenes paljude potentsiaalsete klientide võrra rohkem, kui me ise lootnudki oleksime. Meie jaoks oli välja sõelutud hulk toimivaid ning potentsiaalseid kliente, seega sain ise pühendada juba asjast huvitatutele, mistõttu oli töö efektiivsem ning iga edasine suhtlus oli juba puhas võit – polnud vaja raisata aega nn. hallidele kontaktidele. Seega jäi meil ära üks oluline ning ajamahukas etapp oma töös, saime panustada palju rohkem oma põhitegevusse, milleks on viimistlusmaterjalid ja nende müük. Põhimõtteliselt toodi kliendid meile kandikul ette ja oleme selle üle väga rõõmsad,“ kiidab Kuusik koostööd.

Klienditugi OÜ 10.01.2019

Võta ühendust

Jäta siia oma kontaktandmed ning kirjelda millist abi meilt ootad ning võtame sinuga ise ühendust.

Klienditugi OÜ

Telefon: +372 53 4000 30
E-post: kontakt@klienditugi.ee
Aadress: Tondi 51, Tallinn 11316, Eesti

Registrikood: 11091789
KMKR. nr: EE101235282