Kuidas loob ABB käesoleval ajal endale ja teistele tööstusettevõtetele uusi võimalusi ellujäämiseks?

ABB ettevõttena ei vaja tutvustamist, kuid ilmselt paljud ei teagi, et ettevõte on maailmas arendanud ja pakkunud juba 40 aastat kõrgtehnoloogilisi tootmisroboteid. Siinmail on tänaseks tootmistes tööl juba sadakond ABB robotit ning käesoleval aastal on valdkond võetud erilise tähelepanu alla, et luua rohkem lisandväärtust nii tööstus- kui ka teenindussektori ettevõtetele.

Milleks just robotid?

Paindlike automatiseerimislahenduste olulisim komponent on robot. ABB on tarninud Eestis roboteid juba üle kümne aasta ning on konkurentsitult koduturu populaarseim robotimark.

ABB valikus on palju tootmisroboteid – alates väiksematest koostöörobotitest nagu YuMi, mis võimaldavad töötada inimestel ja robotitel koos, kuni suurte ja keerukateni, mis teostavad ka ülimalt komplitseeritud ülesandeid ning liigutavad isegi tonne kaaluvaid esemeid meetrite kaugusele. Kõige enam kasutatakse ABB roboteid näiteks pakendamisel, palletiseerimisel, värvimisel, keevitamisel, koostamisel, pinkide teenindamisel jne.

Mis kasu saab tootmise robotiseerimisest?

Tootmise robotiseerimise peamised eesmärgid on vähendada käsitööjõu vajadust, inimtööjõuga seotud riske, vigade teket ning kasvatada kasumlikkust, tootlikkust, tarnekindlust ja tootmiskiirust.

Iga minut ja sekund, mil tehases töö seisab, kärbib ettevõtte tulemusi, kuid seda on tootmisliini robotiseerimisega võimalik vähendada ning hoida ettevõtet toimimas. Eriti tänases olukorras, kus tootmistegevust mõjutavad erinevad välised tegurid, saab ettevõte oma tootmisprotsesse nutikalt läbi mõeldes kohandada sisemisi protsesse. Just siin ongi ABB varasemad kogemused näidanud, et üks lahendus teiste kõrval võiks olla inimkäte asendamine robotitega, keda karantiini panema ei pea, kes haigeks ei jää ning kes võivad töötada koos ühes vahetuses ööpäev läbi terve aasta.

Roboteid saab rakendada ka muudes valdkondades

ABB robotite vastu on huvi üles näidanud ka teenindusettevõtted, kes näevad neile rakendust eelkõige klienditeeninduse valdkonnas ja turundusliku instrumendina. „Meil on usku, et eduka ja innovatiivse IT-riigina võiks Eesti olla esimene riik maailmas, kus ka teenindussektoris võetakse robotid laialdaselt kasutusele,“ on ABB robootika ärivaldkonna juht Leho Kuusk entusiastlik. „Kindlasti saavad robotid ka teenindussektoris maandada riske ja parandada protsesse, et lahendada praegu eriti aktuaalseks muutunud kontaktivaba teenindusega seotud probleeme. Eriti põnev on tõdeda, et teenindussektori esindajad on avastanud robotite kasulikkuse turunduses – üllatades positiivselt kliente, pakkudes uudseid kogemusi tarbijatele, mis võivad jõuda läbi viraalsete postituste laiade massideni.“

Mida teeb ABB, selleks et keerulisel ajal end vee peal hoida?

Nagu me ka varasemas blogipostituses kirjutasime, on nüüd aeg leida oma toodetele ja teenustele neid argumente, mis aitaksid ettevõttel müüki stabiilsena hoida ning suhtuda turunduskuludesse kui investeeringutesse jätkusuutlikkuse tagamisel. Samamoodi on ka ABB toiminud oma roboteid puudutava ärisuunaga. Just nüüd, kui kõikjal maailmas puhuvad üsnagi pessimistlikud tuuled, alustasid Klienditugi OÜ ja ABB tänavu kevadel koostööd kliendibaasi laiendamiseks.

Koostöö eesmärk oli kaardistada Eesti töötusettevõtete teadlikkust ja investeerimisplaane tootmise digitaliseerimise ja robotiseerimise vallas ning leida müüjatele uusi potentsiaalseid kliente. Defineeriti uued kliendigrupid, loodi turundusstrateegia ning alustati robotiseerimisvõimaluste laiendatud tutvustamist Eesti tööstusettevõtetele. Ühine missioon sai ka ilusa nime „ABB ja Klienditugi koostöö Eesti tööstussektori robotiseerimisel 2020“. Selle projektiga loob ABB tööstusettevõtetele võimalusi uute lahendustega tehased käigus hoida ning elavdab ka oma müüki – win-win tulemus kõigile!

Kliendiotsing ja kaardistamine oli paljulubav – ligi veerand Eesti ettevõtetest juba kasutab tootmises roboteid, aga kaks korda enam on hetkel tõsiselt kaalumas nende tehnoloogiate kasutuselevõttu. Täna on ABB inseneride töölaual hulk uusi prospekte, millega pakutakse aktiivselt konsultatsioone juba trendiks kujunenud videosildade abil kodukontoritest.

„ABB on hea näide ettevõttest, kes oma toodete ja teenustega on leidnud väljundi, kuidas Eesti tööstussektori ettevõtted saaksid oma majandustegevust läbi tootmisprotsesside optimeerimise efektiivselt elus hoida. Samuti on ABB hea eeskuju ja innustaja teistelegi ettevõtetele, kuidas müügis järeleandmisi mitte teha, vaid pingutada selle nimel, et müügitoru täituks pidevalt uute prospektidega,“ kiidab Klienditugi OÜ esindaja Rene Sildvee ABB-d ja nendevahelist edukat koostööprojekti.

„Oleme koostöö esimeste sammudega rahul ning esimesed tulemused üllatasid meid. Kindlasti annab projekt meile lootust, et uued olukorrad loovad uusi võimalusi meile kõigile nii tootmises kui ka turunduses. Olen jätkuvalt veendunud, et kriisist väljub võitjana see, kes täna teeb õiged otsused,“ kommenteerib ABB robootika ärivaldkonna juht ja juhatuse liige Leho Kuusk koostööd Klienditugi OÜ-ga.

Kui soovid lähemalt uurida ABB tootmisrobotite kohta, siis ABB-l on selleks ka oma Youtube’i kanal, sealt leiab palju põnevat videomaterjali, mida saab vaadata SIIT.

Tootmise robotiseerimise küsimuste ja võimaluste osas on teile alati abiks ABB robootikaspetsialist Ivar Rätsep: ivar.ratsep@ee.abb.ee . Kui ka teie soovite leida uusi müügivõimalusi oma ettevõttele, siis oma kogemusi jagab teiega alati Klienditugi OÜ esindaja Rene Sildvee: rene@klienditugi.ee .

Klienditugi OÜ 03.04.2020

Võta ühendust

Jäta siia oma kontaktandmed ning kirjelda millist abi meilt ootad ning võtame sinuga ise ühendust.

Klienditugi OÜ

Telefon: +372 53 4000 30
E-post: kontakt@klienditugi.ee
Aadress: Tondi 51, Tallinn 11316, Eesti

Registrikood: 11091789
KMKR. nr: EE101235282